• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lendo, erfarenheter

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Funderar lite på lendo,någon som vill delge sig sina erfarenheter? Tex förfrågningar, vad är för många ? Kredit betyg på uc, osv
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Lendo gör inte så mkt de beställer ett uc men kollar inte på det själva fick jag veta sist jag sökte, utan de skickar ut det till olika banker.
Så det är mest fördelen av att nå flera med en enda uc som gör att man ska använda Lendo och andra, det verkar inte vara några fördelar i snällare behandling. Däremot kan det trigga andra att lägga bättre bud om du fått in några.

Men jag rekommenderar dig att testa, en uc från lendo ser ju dessutom mkt bättre ut än en förfrågan från ett specifikt ställe.

lycka till!
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det finns fler, liknande aktörer där ute också, med olika för- och nackdelar. Axo Finans har tex Bank Norwegian bland sina partners, en viktig spelare som Lendo saknar. Å andra sidan har Lendo många fler...
 

joer80

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 April 2014
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Jag måste bara få lovorda Lendo som jag idag har gjort en ansökan hos. Genom att logga in på min ansökan hos dem kan jag se vilka som beviljat min ansökan, samt på hur mkt. Dessutom kan jag se via minuc att det är näst intill alla banker som kollat min ansökan. För ibland kan det kännas som att vissa struntar i att kolla. Tror det är 11 av 14 som valt att se på min upplysning, det bara efter ca 30 min.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Hur många förfrågningar har du, vilken riskprognos på uc?
 

joer80

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 April 2014
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Den här gången har jag väntat in rätt tillfälle att söka. Hade inte råd med avslag. Hade 4 ff och kreditbetyg bra hos UC, 3.4%
Har nu fått 5 erbjudanden, varav 2 st erbjuder det sökta beloppet och till en hyfsad ränta (9,4%) iaf för mig. Så kommer det inte in några fler erbjudanden så blir det någon utav dem.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Vad roligt för dig, grattis !
Får se om jag vågar söka nästa månad.
 

joer80

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 April 2014
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Tack så mkt! Det var en STOR sten som föll från mitt bröst. Nu behöver jag inte vara så orolig varje dag, varje vecka för att få det att gå runt. Blir tajt ändå, men betydligt bättre än innan.
Lycka till med din ansökan. Håller tummarna för att det ska lyckas för dig!
 

Kimsan69

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
30 Mars 2014
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
STORT Grattis Joer80 !!!
Får man lov att fråga Dig hur Dina förutsättningar såg ut, dvs. inkomst, lån samt underskott av kapital och hur mycket fick Du låna?
Varför jag undrar är pga att jag själv tänker ansöka om ett samlingslån nu i januari...
 

joer80

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 April 2014
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
STORT Grattis Joer80 !!!
Får man lov att fråga Dig hur Dina förutsättningar såg ut, dvs. inkomst, lån samt underskott av kapital och hur mycket fick Du låna?
Varför jag undrar är pga att jag själv tänker ansöka om ett samlingslån nu i januari...

Tack så mkt Kimsan69!

Mina förutsättningar: inkomst 297.000, underskott 53.000, tidigare lån/krediter reg. hos uc 235.000. Det var ett samlingslån på 150.000 kr, varav 144.000 kr ska lösa andra lån. Valde ikano bank t ränta 9, 4%
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp